Pokażę Ci, jak wygląda proces tworzenia logo ilustracji – krok po kroku.
Wizja klienta a efekt końcowy
Miałam przyjemność stworzyć logo dla kanału YouTubowego Co Dziś Robimy. Wizja była dosyć jasna – ekipa przysłała konkretne zdjęcia (bardzo dużo! dziękuję) w ciekawych pozach i strojach, które mogły być narysowane.
Preszkic
Na tym etapie tworzę luźny szkic, ustalamy wspólnie kompozycję. Pokazuję wersję bez tła, z tłem, różne konfiguracje.
Wybrano tło plamę i postanowiono zmienić pozę Majstra po lewej.
Poniżej luźne propozycje wkomponowania napisu:
Wybrano opcję z napisem na wstędze.
Szkic
Gdy preszkic został zaakceptowany, zrobiłam szkic szczegółowy, na bazie którego może powstać lineart. To ostatni moment na większe poprawki! Później poza zastyga i są możliwe niewielkie zmiany.
Tak wygląda szkic:
Lineart
Szkic został zaakceptowany, teraz pora na lineart. Ten etap jest dość przewidywalny, ale prezentuję wygląd linii:
Dobór kolorów
Następnie proponuję kilka wersji kolorystycznych (czasem to robię razem z etapem lineartu). Pokazowo – dla wersji 1 stworzono inne drobne podwersje 1a, 1b, 1c.
Wybrano wersję 3a. Jednak później klient zdecydował, aby dorobić również inne wersje kolorystyczne 7a oraz 2b.
Kolorowanie
Tak wygląda pokolorowana wersja. Na tym etapie można zmienić kolory elementów.
Pozostano przy wersji 2.
Zmieniono minę pieska. Rysunek po całkowitym pokolorowaniu:
Dobranie czcionki
Pokazuję opcje różnych czcionek do wyboru (wybieramy najczęściej takie, które są darmowe i mają licencję do zastosowań komercyjnych, rzadziej płatne dodatkowo).
Wybrano wersję 3.
Inne wersje kolorsytyczne
To byłby prawie koniec, ale klient zdecydował się również na dodatkowe wersje kolorystyczne.
Logo kołowe – profilówka
Z postaci stworzyłam również logo okrągłe, wcześniej prezentując różne opcje. Została wybrana opcja 1b oraz 4.
Efekt końcowy
Na sam koniec robię drobne poprawki “niewidoczne” gołym okiem, ale wpływającym bardzo do odbiór pracy. Światło, dodanie głębi itp.
Takie logo można wydrukować na koszulkach (uwaga! kolory mogą wyjść inaczej w zależności od firmy i materiału), kubkach, użyć na ulotkach, plakatach czy w Internecie.
Pliki
Klient, prócz głównej ilustracji otrzymał również postaci (każda osobno), oświadczenie przekazania praw, wersję na Instagrama oraz różne wersje kolorystyczne. Poniżej niektóre z plików:
Chcesz nawiązać podobną współpracę? Napisz na szufladamart@gmail.com!
Zobacz też inne prace w Portfolio.