Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI STRONY INTERNETOWEJ

WWW.SZUFLADAMART.PL

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Strony internetowej
    www.szufladamart.pl jest Marta Głowacka wykonująca nierejestrową działalność gospodarczą, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. A. J. Czartoryskiego 39/27, 51-126 Wrocław, adres poczty elektronicznej (e-mail): pomoc@szufladamart.pl, zwana dalej „Administratorem” i będąca
    jednocześnie „Usługodawcą”.
  2. Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem strony internetowej są
    przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
    27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
    osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
    95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO.
  3. Wszelkie wyrazy lub wyrażenia pisane w treści niniejszej Polityki Prywatności z dużej litery należy
    rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Strony internetowej www.szufladamart.pl

§ 2

RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH, CEL I ZAKRES ZBIERANIA DANYCH

  1. CEL PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA. Administrator przetwarza dane osobowe
    Usługobiorców Strony www.szufladamart.pl w przypadku:
    1.1. zapisania się do Newslettera w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną.
    Dane osobowe są przetwarzane po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit.
    a) RODO,
    1.2. skorzystania z Formularza Kontaktowego, w celu wysłania wiadomości do Administratora, na
    podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes przedsiębiorcy).
  2. RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH. Usługobiorca podaje, w przypadku:
    2.1. Newsletter: imię i nazwisko, adres e-mail,
    2.2. Formularza Kontaktowego: imię, adres mailowy.
  3. OKRES ARCHIWIZACJI DANYCH OSOBOWYCH. Dane osobowe Usługobiorców przechowywane są
    przez Administratora:
    3.1. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, tak długo, jak jest
    to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi
    przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia
    wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych
    z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
    3.2. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda, tak długo, aż zgoda nie
    zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi
    przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone
    wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat
    sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem
    działalności gospodarczej – trzy lata.
  4. Podczas korzystania ze Strony mogą być pobierane dodatkowe informacje, w szczególności: adres
    IP przypisany do komputera Usługobiorcy lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa
    domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.
  5. Po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być
    przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną lub
    wykonywania telefonicznych połączeń w celu marketingu bezpośredniego – odpowiednio w
    związku z art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub art. 172 ust. 1 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku – Prawo Telekomunikacyjne, w tymkierowanych w wyniku profilowania, o ile Usługobiorca wyraził stosowną zgodę.
  6. Od Usługobiorców mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje o linkach
    i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych czynnościach, podejmowanych na
    Stronie. Podstawą prawną tego rodzaju czynności jest prawnie uzasadniony interes
    Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług
    świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.
  7. Podanie danych osobowych przez Usługobiorcę jest dobrowolne.
  8. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane
    dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
    8.1. przetwarzane zgodnie z prawem,
    8.2. zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu
    przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami,
    8.3. merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz
    przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż
    jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.

§ 3

UDOSTĘPNIENIE DANYCH OSOBOWYCH

  1. Dane osobowe Usługobiorców przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta
    Administrator przy prowadzeniu Strony, a w szczególności do:
    1.1. hostingodawcy,
    1.2. dostawcy oprogramowania umożliwiającego prowadzenie działalności,
    1.3. podmiotów zapewniających system mailingowy,
    1.4. dostawcy oprogramowania potrzebnego do prowadzenia strony internetowej.
  2. Dostawcy usług, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu, którym przekazywane są dane
    osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom
    Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające)
    albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).
  3. Dane osobowe Usługobiorców są przechowywane wyłącznie na terenie Europejskiego Obszaru
    Gospodarczego (EOG), z zastrzeżeniem §5 pkt 5 oraz §6 Polityki Prywatności.

§ 4

PRAWO KONTROLI, DOSTĘPU DO TREŚCI WŁASNYCH DANYCH ORAZ ICH POPRAWIANIA

  1. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo
    ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo
    wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na
    zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  2. Podstawy prawne żądania Usługobiorcy:
    2.1. Dostęp do danych – art. 15 RODO.
    2.2. Sprostowanie danych – art. 16 RODO.
    2.3. Usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art. 17 RODO.
    2.4. Ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO.
    2.5. Przeniesienie danych – art. 20 RODO.
    2.6. Sprzeciw – art. 21 RODO
    2.7. Cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.
  3. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 2 można wysłać stosowną wiadomość e-mail
    na adres: pomoc@szufladamart.pl
  4. W sytuacji wystąpienia przez Usługobiorcę z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw,
    Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż
    w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania
    lub liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je

w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Usługobiorcę uprzednio w terminie miesiąca od
otrzymania żądania – o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.

  1. W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba,
    której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

§ 5

PLIKI “COOKIES”

  1. Strona Administratora używa plików „cookies”.
  2. Instalacja plików „cookies” jest konieczna do prawidłowego świadczenia usług na stronie
    internetowej. W plikach „cookies” znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego
    funkcjonowania strony, a także dają one także możliwość opracowywania ogólnych statystyk
    odwiedzin strony internetowej.
  3. W ramach strony stosowane są dwa rodzaje plików „cookies”: „sesyjne” oraz „stałe”.
    3.1. „Cookies” „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu
    końcowym Usługobiorcy do czasu wylogowania (opuszczenia strony).
    3.2. „Stałe” pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcy przez czas
    określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez Usługobiorcę.
  4. Administrator wykorzystuje własne pliki cookies w celu lepszego poznania sposobu interakcji
    Usługobiorców w zakresie zawartości strony. Pliki gromadzą informacje o sposobie korzystania ze
    strony internetowej przez Usługobiorcę, typie strony, z jakiej Usługobiorca został przekierowany
    oraz liczbie odwiedzin i czasie wizyty Usługobiorcy na stronie internetowej. Informacje te nie
    rejestrują konkretnych danych osobowych Usługobiorcy, lecz służą do opracowania statystyk
    korzystania ze strony.
  5. Administrator wykorzystuje zewnętrzne pliki cookies w celu zbierania ogólnych i anonimowych
    danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych Google Analytics (administrator
    cookies zewnętrznego: Google LLC. z siedzibą w USA).
  6. Pliki cookies mogą być również wykorzystywane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć
    Google, w celu wyświetlania reklam dopasowanych do sposobu, w jaki Usługobiorca korzysta ze
    Strony. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji Usługobiorcy lub czasie
    pozostawania na danej stronie.
  7. Usługobiorca ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików „cookies” do swojego
    komputera poprzez ich uprzedni wybór w oknie swojej przeglądarki.  Szczegółowe informacje o
    możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania
    (przeglądarki internetowej).

§ 6

USŁUGI DODATKOWE ZWIĄZANE Z AKTYWNOŚCIĄ UŻYTKOWNIKA NA STRONIE

  1. Na stronie wykorzystywane są tzw. wtyczki społecznościowe („wtyczki“) serwisów
    społecznościowych. Wyświetlając stronę internetową www.szufladamart.pl, zawierającą taką
    wtyczkę, przeglądarka Usługobiorcy nawiąże bezpośrednie połączenie z serwerami Facebook,
    Instagram oraz YouTube.
  2. Zawartość wtyczki jest przekazywana przez danego usługodawcę bezpośrednio do przeglądarki
    Usługobiorcy i integrowana ze stroną. Dzięki tej integracji, usługodawcy otrzymują informację, że
    przeglądarka Usługobiorcy wyświetliła stronę www. szufladamart.pl, nawet jeśli Usługobiorca nie
    posiada profilu u danego usługodawcy, czy nie jest u niego akurat zalogowany. Taka informacja
    (wraz z adresem IP Usługobiorcy) jest przesyłana przez przeglądarkę bezpośrednio do serwera
    danego usługodawcy (niektóre serwery znajdują się w USA) i tam przechowywana.
  3. Jeśli Usługobiorca zaloguje się do jednego z powyższych serwisów społecznościowych, to
    usługodawca ten będzie mógł bezpośrednio przyporządkować wizytę na stronie
    www.szufladamart.pl do profilu Usługobiorcy w danym serwisie społecznościowym.
  4. Jeśli Usługobiorca użyje danej wtyczki, np. klikając na przycisk „Lubię to” lub przycisk
    „Udostępnij”, to odpowiednia informacja zostanie również przesłana bezpośrednio na serwer
    danego usługodawcy i tam zachowana.
  5. Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez
    usługodawców, jak również możliwość kontaktu oraz prawa Usługobiorcy w tym zakresie i
    możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę prywatności Usługobiorcy zostały
    opisane w polityce prywatności usługodawców:
    5.1. https://www.facebook.com/policy.php
    5.2. https://help.instagram.com/519522125107875?helpref=page_content
    5.3. https://policies.google.com/privacy?hl=pl&gl=ZZ.
  6. Jeśli Usługobiorca nie chce, aby serwisy społecznościowe przyporządkowywały dane zebrane w
    trakcie odwiedzin na stronie www.szufladamart.pl bezpośrednio jego profilowi w danym
    serwisie, to przed wizytą na stronie www.szufladamart.pl musi wylogować się z tego serwisu.
    Usługobiorca może również całkowicie uniemożliwić załadowanie na stronie wtyczek stosując
    odpowiednie rozszerzenia dla przeglądarki, np. blokowanie skryptów za pomocą „NoScript“.
  7. Administrator wykorzystuje na swojej stronie narzędzia remarketingowe tj. Google Ads, wiąże się
    to z wykorzystywaniem plików cookies firmy Google LLC dotyczących usługi Google Ads. W
    ramach mechanizmu do zarządzania ustawieniami plików cookies Usługobiorca ma możliwość
    zdecydowania, czy Usługodawca będzie mógł korzystać z Google Ads (administrator cookies
    zewnętrznego: Google Inc. z siedzibą w USA) w stosunku do niego.

§ 6

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych
    danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w
    szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem
    przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz
    zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
  2. Administrator udostępnia odpowiednie środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i
    modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą
    elektroniczną.
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką prywatności stosuje się odpowiednio przepisy
    RODO oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.