Logo-ilustracja dla biznesu
Wyróżnij swoją markę • Nadaj jej charakter • Spraw, aby była piękna • Nadaj jej spójność • Zmotywuj się do jej prowadzenia od wybrania głosu, którym mówisz • Promocja Twojego biznesu w moich mediach
Przykłady
Cennik
W cenie:
- wstępny wywiad i kilka wstępnych różnych pomysłów
- różne formaty: pomniejszona wersja na Instagrama, do druku *pdf, *png z przezroczystym i białym tłem
- 3 rodzaje plików: ilustracja z czcionką, sama czcionka (plik lub nazwa czcionki), sama ilustracja
- dobór płatnej lub darmowej czcionki
- wizualne wersje do wyboru w trakcie procesu
- duże formaty plików = doskonała jakość
- oświadczenie/umowa przekazania praw autorskich
Proces
pomysł klientki
Logo dla gabinetu psychologicznego powinno kojarzyć się pozytywnie. Klientka miała sprecyzowany pomysł – na logo powinna pojawić się dziewczynka podobna do niej, ale w wieku ok. 12 lat. Oczy przymknięte, a na głowie pozytywne obrazy: tęcza, zwierzęta, rodzina, kwiaty itp. Powyższy rysunek służył za inspirację.
płaskie kolory i ich wybór
3 Zaprezentowane szkice
szkic szczegółowy
palety kolorystyczne
Prezentuję kilka palet kolorystycznych. Służą one za inspirację i kierunek, w którym możemy iść. Po wybraniu ogólnego klimatu, wybieramy konkretniejsze kolory. Została wybrana opcja 4., ale klientka chciała przyciemnić bluzkę i zrobić włosy w kolorze ciemnego blondu.
wypolerowana ilustracja
- rozliczenie - przelew
- wysyłka plików
- oświadczenie/umowa przekazania praw autorskich
- faktura lub paragon
koniec
dobór czcionki
Na koniec prezentuję czcionki płatne lub darmowe, których możesz używać w swojej marce. Pokazuję Ci przykładowe zestawienie. Zapisuję wybrany przykład jako logo, ale wybranej czcionki możesz używać na ulotkach, okładkach filmików i postach instagramowych.
Pytania i odpowiedzi
W zależności od napływu zleceń czas ten bardzo się różni. Niekiedy jest to miesiąc, a niekiedy nawet jeden dzień, jeśli akurat “wstrzelisz” się w wolny termin. Mailowo informuję o tym, kiedy jest pierwszy wolny termin. Terminy mogą być zajęte, dlatego zarezerwuj termin z wyprzedzeniem.
Możesz zdać się całkowicie na mnie, ale warto, abyś napisał/a wszystkie wyobrażenia o logo. Jakie kolory lubisz? Jakie emocje ma odzwierciedlać Twoja marka? Jaki styl ilustracji Ci odpowiada? Możesz załączyć przykłady moich prac lub innych inspiracji. Przygotuj informację, czy będzie potrzebny paragon czy faktura.
Od momentu realizacji ubiegają około 3-4 tygodnie. Czas może być krótszy lub dłuższy, zależnie od komunikacji i zdarzeń losowych.
- Uzgadniamy termin i rozpoczynamy wtedy współpracę. W międzyczasie proszę o wysłanie zdjęć lub inspiracji oraz maila z sugestiami.
- Prezentuję wstępny szkic/szkice, które służą zamiast opisu pomysłu.
- Prezentuję szkic szczegółowy.
- Pokazuję lineart i wstępne kolorystyki.
- Pokazuję pokolorowany i pocieniowany obrazek. Na tym etapie można spokojnie zmieniać wszystkie kolory.
- Szczegóły i dopieszczenie 😉
Liczba etapów może się różnić w zależności do ustaleń z poprzednich etapów.
Jestem otwarta na wszelkie sugestie.
Nie limituję liczby poprawek, bo chcę, aby finalny efekt spełniał Twoje oczekiwania. Wiem, jak trudno przekazać wizję słownie, dlatego każdą poprawkę zobaczysz na kolejnej wersji. Wymagam jedynie, aby były one w jednym mailu na danym etapie pracy (tzn. jeśli szkic został zaakceptowany, nie uwzględniam poprawek do całkowitej zmiany pozy na etapie lineartu czy kolorowania). Etapów prac jest ok. 3-6.
Jeśli zależy Ci na większym podobieństwie do zdjęcia, poprawki upodabniające są na samym końcu.
Oczywiście – logo zostaje zaprojektowane po to, aby odzwierciedlać duszę Twojej marki. Może znajdować się na ulotkach, opakowaniach itp. Zakres eksploatacji jest opisany w umowie – jeśli chcesz do niego dodać nowe pole eksploatacji (np. sprzedaż koszulek na Amazonie z logo-ilustracją) omów to ze mną najpierw mailowo.
Dostaniesz duże pliki *.png z przezroczystym tłem, wersję na Instagrama 1080×1080 px z białym lub kolorowym tłem (z moim logo lub bez) oraz wersję *.pdf do wydruku, jeśli zaznaczysz, że takiej potrzebujesz.
Jeśli chodzi o rodzaje plików, otrzymujesz wersję z napisem, sam napis i samą ilustrację. Dokładne omówienie plików, których potrzebujesz uzgadniamy mailowo.
Logo jest tworzone w technice rastrowej. Tzn., że dobrze sprawdzi się:
- na okładkach, ulotkach i wizytówkach
- jako awatar na Instagramie lub zdjęcie profilowe na Facebooku
- jako podpis w mailu firmowym
- na Twoich firmowych produktach
Nie sprawdzi się natomiast na:
- grawerach
- stemplach
- materiałach wielkości billboardów
Szukaj wówczas logo wektorowego, a nie rastrowego.
Zamów
Napisz do mnie tutaj lub na maila szufladamart@gmail.com, aby zarezerwować termin.
Informacje, które warto zawrzeć:
- preferowany termin realizacji
- osoba prywatna czy firma (wykupienie praw autorskich)
- preferowana kolorystyka i styl
- pliki elektroniczne czy też dodatkowo wydruk (jaki format?) lub antyrama