Najpopularniejsze posty na Insta w 2022

2 lata temu zrobiłam podsumowanie Instagramowe 13 maja. Czemu więc by nie powtórzyć majowej tradycji?

Zobaczmy, które treści najbardziej spodobały się algorytmowi i spróbujmy wydedukować, dlaczego tak się stało.

W tym zestawieniu nie uwzględniam reelsów, bo przez poprzedni rok była to bardzo eksperymentalna kategoria. Skupiam się na samych postach i karuzelach.

Klikając na obrazy, przejdziesz do postów na Instagramie.

1

Największy zasięg zdobył mój rysunek Inktoberowy. Jeśli nie wiesz, co to za wyzwanie i dlaczego warto brać w nim udział, poczytaj poniższy post. Ułatwi Ci zrozumienie, dlaczego ten post stał się popularny.

Sumarycznie stworzyłam 4 tradycyjne rysunki wg prompt listy @alby.bg, a ten z latarką był pierwszym z nich.

latarka inktober

Pomysł całkowicie pochodził z mojej głowy.
Jednak na żywo rysunek nie wyszedł za dobrze, więc musiałam poprawić go w Photoshopie. Nie spodziewałam się dlatego, że zyska ponad 700 polubień.

Po fakcie stwierdzam, że faktycznie był kreatywny. Czarno-biały kontrast stworzony ze światła i cienia stworzył dobrą kompozycję.

Zasięg głównie pochodził z hashtagów, a więc można się spodziewać, że chodziło w tym przypadku o dodanie #torchdrawing (pierwszy w TOP10) i niszowego hashtagu #cursedrelics2022 od Alby.
Społeczność Alby nie jest milionowa, więc rysunek nie zginął w otchłani morza hashtagów, a zarazem nie jest mała, więc miał szansę się wybić. Więcej o tej zależności piszę w poniższym wpisie.

A jeśli masz ochotę na więcej informacji o wyzwaniach, które rozhulają Twoje konto, wówczas kliknij na okładkę powyżej.

2

Miejsce drugie dla Zendayai z gali Oscarowej.

Tu znów zaskoczenie, bo nie szlifowałam tego rysunku, a jednocześnie wyszedł na tyle dobrze, że zwrócił uwagę.

Myślę, że popularność zagwarantowały 2 aspekty, dokładnie te same, które dotyczą kolejnego posta z Freddiem Mercurym.

  • obok jest referencja, więc ciekawi porównanie pracy ze zdjęciem,
  • postać jest znana, może być czyimś idolem, a dodatkowo temat gali oscarowej był na topie.

3

Freddie Mercury.

Myślę, że to nie kwestia rysunku, ale ikoniczność samej postaci zagwarantowała sukces. Można powiedzieć, że post wsparł się na popularności Freddiego, przez co sam stał się popularny.

Dodatkowo pokazałam redraw starej pracy i referencję, co uczyniło post jeszcze ciekawszym.

4

Tu ciekawe odkrycie, bo wstawiłam ten niedokończony rysunek z wielkim oporem. Powstawał pod wpływem silnych emocji.

Fakt, że to jest WIP, dał temu postowi dużą szansę. Opis posta i sceneria przywołują na myśl baśniową historię, co wywołało falę komentarzy.

5

7 rodzajów klientów to post z zupełnie innej kategorii. Powstał w czasie, gdy promowałam przedsprzedaż e-booka Freelancestart: od zera do artysty freelancera. W zabawny sposób streszczał jeden z rozdziałów o niesfornych klientach.

Dlaczego post był tak komentowany i wielokrotnie udostępniany na story?
Bawił, ale to nie wszystko, bo najważniejsze jest to, że był relatable. To znaczy, że wiele osób mogło się z nim łatwo utożsamić. Widocznie wielu z Was spotkało legendarnego Marudę albo klienta Sam-Nie-Wiem. Pomysły na rodzaje klientów i nazwy podawaliście Wy, a więc kontent był solidnie przygotowany… przez Was!

Ten post jest też idealnym przykładem dostosowaywania treści na różne formaty. Powstał z niego rozdział do e-booka, karuzela, wpis blogowy i podcast.

6

Kolejny przykład wspiera tezę, że karuzele są na Insta lubiane. Na miejscu 6. plasuje się tutorial o włosach w formie karuzeli. Zrobiłam ją stosunkowo szybko, bo miałam materiał z długiego filmu na YouTube. Tenże film zajął mi dni pracy, stąd słowo “stosunkowo” w poprzednim zdaniu

7

Na Instagramie pewne wyzwania nie umierają. Jednym z nich jest #toonme, które polega na dorysowaniu połowy swojej twarzy. Efekt wychodzi bajkowy i ładny.

Praca podobała się Wam na tyle, że została wybrana jako okładka e-booka dla początkujących w digital paintingu Start ART.

8

Wyzwanie DTIYS! Fakt, że ludzie udostępniają swoje prace na podstawie Twojej, to post roznosi się jak wirus przez pocztę pantoflową. W ten sposób stopniowo zdobywa coraz większy zasięg. Podobnie jak w poprzednim roku, DTIYS jest w 2022 i 2023 nieśmiertelny.

9

Måneskin! Świeży i znani dodali postowi popularności. Sama byłam wówczas zajarana tym zespołem, więc myślę, że ten fakt, wraz z oszczędnym renderingiem, przyczynił się do sukcesu posta.

Acha, no i na insta niezwykle lubiane są portrety, więc 4 nie mogły przejść niezauważone!

Dlaczego robię takie analizy?


Chcę mieć świadomość tego, jakie treści są bardziej lubiane.
Aby nie dziwić się, że moje zdjęcie hamburgera nie poleciało na fali algorytmu.

Co nie znaczy, że nie mogę go wstawić!
Jak najbardziej mogę robić na złość algorytmom, jeśli zechcę.
Ale żeby umieć to robić, muszę najpierw wiedzieć, co je zadowala.

Dodaj komentarz